[su_box title=”Warsztaty na temat autyzmu” style=”glass” box_color=”#1320ba”] 

W styczniu 2018 roku  p. Marta Albińska oraz p. Marta Fabisz – nauczycielki pracujące na co dzień z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami w naszej szkole zorganizowały specjalne zajęcia w formie warsztatowej dla klas pierwszych. Tematyka zajęć dotyczyła osób niepełnosprawnych, a w szczególności osób z autyzmem. Panie przypomniały uczniom specyfikę każdej niepełnosprawności. Oprócz krótkiego wykładu dzieci oglądały film ilustrujący problem nadwrażliwości słuchowej, z którym zmagają się chore na autyzm dzieci, a przede wszystkim brały udział w licznych doświadczeniach ukazujących trudności, z jakimi borykają się osoby z autyzmem.  Uczniowie mogli na własnej skórze odczuć, jak to jest widzieć, słyszeć i czuć inaczej – tak jak osoby z autyzmem. Zmierzyli się z podwrażliwością lub nadwrażliwością dotykową, słuchową, wzrokową i węchową. Dowiedzieli się, jak to jest, gdy delikatny dotyk bliskiej osoby odczuwamy jak szorowanie szorstką szczotką. Zakładali grube rękawice, by sprawdzić z czego wynikają problemy manualne autystyków. Próbowali zrozumieć, dlaczego dzieci z autyzmem mają trudność ze spożywaniem wielu pokarmów. Przekonali się, czemu osoby z autyzmem zasłaniają uszy lub stronią od zatłoczonych miejsc. Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem, dzieci z zaciekawieniem słuchały, a dzięki doświadczeniom  przyswajały wiedzę dotyczącą autyzmu. Podsumowaniem zajęć były prace plastyczne dzieci zatytułowane „Mój kolega
z autyzmem”.  Mamy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom uczniowie naszej szkoły zrozumieją problemy swoich niepełnosprawnych kolegów, a ich reakcja na odmienne zachowanie nie będzie nigdy okrutna ani krzywdząca.

Opracowała:

Marta Albińska

[/su_box]

[su_box title=”Zajęcia orowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne” style=”glass” box_color=”#1320ba”] 

26 października 2017 roku  mimo niesprzyjającej frekwencji odbyły się pierwsze zajęcia dla dzieci i ich rodziców prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Metoda ta wbrew swojej nazwie, nie jest metodą koncentrującą się na usprawnianiu ruchowym uczestników zajęć. Podstawowym jej celem jest rozwijanie sfery emocjonalno – społecznej oraz świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu. Metoda ta ma wielu zwolenników zwłaszcza wśród dzieci. Podczas zajęć najmłodsi poznają swoje otoczenie i uczą się czuć w nim bezpiecznie, otwierają się na twórcze działanie, ale przede wszystkim świetnie się bawią. Zapraszamy dzieci i ich rodziców w każdy ostatni czwartek miesiąca na godzinę 16:15 (mała sala gimnastyczna) na 45 minutowe zajęcia prowadzone opisaną pokrótce metodą. Niezbędne wygodne ubranie i dobry humor. Zajęcia prowadzą: Marta Krawczyk i Karolina Miniszewska.

Opracowały:Marta Krawczyk i Karolina Miniszewska.

[/su_box]