Szkolna wycieczka do Karpacza

W dniach 20 – 24 maja 2019 wyruszyliśmy na upragnioną wycieczkę. Pierwszym celem naszej podróży było Podziemne Miasto Osówka, położone w Górach Sowich. Zachwyciły nas tajemnicze, podziemne korytarze, które miały stać się największą kwaterą Hitlera w III Rzeszy. Po zakończonym zwiedzaniu przejechaliśmy do Karpacza, w którym znajdował się nasz hotel – Eden 1.

Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy na całodniową wycieczkę w góry. Celem naszej wyprawy było zdobycie największego szczytu Karkonoszy. Autokar dowiózł nas do miejsca, w którym znajdował się wyciąg. Czteroosobowymi gondolami wjechaliśmy na Kopę. Stamtąd nasza grupa podążyła na sam szczyt Śnieżki. Mimo nienajlepszej pogody można było podziwiać przepiękną panoramę Karkonoskiego Parku Narodowego. Następnie zeszliśmy w dół do Małego Stawu. Jego widok zapierał dech w piersiach. Nagrodą za cierpliwość podczas długiej wędrówki okazało się zwiedzanie przepięknej świątyni Wang, która zafascynowała nas swoją niezwykłą historią.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania zamku Chojnik. W drodze na szczyt góry zaskoczyła nas ulewa. Pomimo tego udało się nam wyruszyć w dalszą drogę do wodospadu Kamieńczyk. Woda spływająca przez trzy kaskady i wpadająca do granitowego wąwozu robi ogromne wrażenie. Potem udaliśmy się do wodospadu Szklarka. Można było tam podziwiać wiele ciekawych i urokliwych formacji skalanych.

Dzień czwarty rozpoczęliśmy od zwiedzania Karpacza. Przewodniczka opowiedziała nam interesującą historię o Duchu Gór. Wykonaliśmy także pamiątkowe zdjęcia z jego wizerunkiem. Następnie każdy mógł zakupić pamiątki z wycieczki. Kolejną atrakcją było przygotowanie ogniska. W tym celu należało dostać się do schroniska Szwajcarka. W wyznaczony miejscu rozpaliliśmy ognisko, by upiec kiełbaski.

W piątkowy poranek nasza grupa udała się do Wrocławia. Bardzo podobał nam się Stary Rynek stolicy Dolnego Śląska. Zjedliśmy tam pyszne lody i wyruszyliśmy do naszego miasta Kutna. Pomimo zmęczenia wszyscy uczestnicy byli zadowoleni oraz szczęśliwi.

Tej przygody nigdy nie zapomnimy. Zdjęcia, które zrobiliśmy, będą przypominać nam wspaniałe chwile. Chętnie jeszcze raz wrócilibyśmy w te strony, by odkryć dalsze zakątki Karkonoszy.

Uczniowie z klas: 4g, 5b, 5e, 5h, 6c,7d, 8a, 8b, 8d wraz z p. Wiolettą Włodarczyk, p. Wiolettą Sobczyk i p. Moniką Marciniak