PROJEKT  EDUKACYJNY MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY ,,PRZYGODY KROPELKI”

PROJEKT  EDUKACYJNY MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY

,,PRZYGODY KROPELKI”

 

12 maja br. uczniowie klasy 3a rozpoczęli realizację treści projektu edukacyjnego (matematyczno-przyrodniczego) ,,Przygody Kropelki”.  Jego głównym celem było rozbudzenie zainteresowań matematycznych i przyrodniczych uczniów związanych z obserwacją pogody, analizą matematyczną dotyczącą porównywania temperatur, siły  i kierunku wiatru. Treści projektu związane były z realizacją podstawy programowej dla I etapu edukacyjnego. W pracy wykorzystano metodę projektową, słowną i obrazową. W ciągu dwóch tygodni uczniowie obserwowali pogodę. Wyniki swoich obserwacji nanosili do kalendarza pogody za pomocą piktogramów. Bawili się w prezenterów pogody. Wykonali także wiatromierze. Poznali pracę meteorologa. Oglądali film o zjawiskach pogody groźnych dla człowieka. Poznali zasady bezpiecznego zachowania się podczas nich. Założyli hodowle roślin w słojach; obserwując je lepiej zrozumieli zjawisko krążenia wody w przyrodzie. Bawiąc się w małego aktora przygotowali i wystawili krótkie scenki teatralne o przygodach Kropelek. Projekt zakończyła gra dydaktyczna mająca na celu sprawdzenie umiejętności obliczania i porównywania różnic temperatur. Działania zaproponowane w tym projekcie opierały się na aktywnym udziale dzieci na każdym etapie pracy projektowej – od przygotowania materiałów, po występy artystyczne.

                                                                                                                Opracowanie: E.R./J.T.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *