Ortografia do głowy nam trafia –  innowacja pedagogiczna

Główną przyczyną opracowania innowacji była potrzeba wyrobienia w uczniach nawyku zwracania uwagi na poprawność ortograficzną zapisu oraz systematycznej pracy ze słownikiem ortograficznym.

Uczestnictwo w realizacji innowacji pozwoli uczniom z oddziału VA i VC uczestniczyć w nieszablonowych metodach nauczania ortografii od października do maja z wykorzystaniem pedagogiki zabawy i grywalizacji, a także wdrażać ich będzie do systematycznej i ukierunkowanej nauki ortografii.

Uczniowie na początku każdego okresu uczestniczyć będą w  lekcjach ortografii, realizowanych metodami zabawy i grywalizacji. Zajęcie będą poświęcone na zapoznanie uczniów z przygotowanymi dla nich zestawami słówek do opanowania na poszczególne, cotygodniowe sprawdziany.

Oczekuję, że moja innowacja wpłynie na podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu ortografii, wyrobi u nich nawyk poprawiania błędów i korzystania ze słownika ortograficznego w momencie, gdy nie są oni pewni poprawności zapisu. Realizacja innowacji wzbogaci również czynne słownictwo uczniów oraz podniesienie u nich umiejętność redagowania wypowiedzi pisemnych z poprawnym zastosowaniem zapisów ortograficznych. Innowacja udoskonali również kompetencje uczniów w zakresie umiejętnego i celowego posługiwania na co dzień słownikiem ortograficznym. Przedsięwzięcie pozwoli uczniom uczestniczyć w nieszablonowych metodach nauczania z wykorzystaniem pedagogiki zabawy i grywalizacji.

Agnieszka Kolczyńska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *