Nic co napisane nie jest nam obce -innowacja pedagogiczna w oddziale IIIC

Główny cel projektu to budowanie nawyków czytelniczych i rozwijanie zamiłowania do literatury, popularyzowanie czytelnictwa, zaktywizowanie do twórczego wysiłku. Podjęte działania mają na celu wdrożenie dzieci do częstych kontaktów z każdego rodzaju tekstem, polubienie przez dzieci czytania, rozwijanie wyobraźni oraz wskazywanie uczniom piękna i wartości książek.
Cele szczegółowe: rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, kształtowanie kompetencji kluczowych -porozumiewanie się w języku ojczystym, nauka wypowiadania się pełnymi zdaniami w formie mówionej i pisanej, zachęcanie do twórczego myślenia, udział w różnego rodzaju konkursach.

Realizacja innowacji wzbogaci czynne słownictwo uczniów oraz podniesienie u nich umiejętność redagowania wypowiedzi pisemnych z poprawnym zastosowaniem zapisów ortograficznych. Udoskonali również kompetencje uczniów w zakresie poprawnego posługiwania się językiem polskim. Przedsięwzięcie pozwoli uczniom uczestniczyć w nieszablonowych metodach nauczania z wykorzystaniem pedagogiki zabawy.
Umiejętności nabyte przez uczniów podczas zajęć – uczeń  nauczy się: korygowania własnych błędów w mowie i piśmie, lepiej zrozumieć teksty i polecenia, wyciszenia i poprawy koncentracji, wyrażania własnych refleksji, budowania poczucia własnej wartości.

Elżbieta Chodorowska , Agnieszka Kolczyńska 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *