Obchody Światowego Dnia Zespołu Downa w naszej szkole

Obchody Światowego Dnia Zespołu Downa w naszej szkole

 

Światowy Dzień Zespołu Downa przypada na 21 marca. Data ta nie jest przypadkowa, ponieważ osoby z Zespołem Downa mają dodatkowy trzeci chromosom w 21 parze chromosomów. Jest to wada genetyczna.                    

Światowy Dzień Zespołu Downa ustanowiony został w 2005 roku, natomiast od 2012 roku patronat nad obchodami sprawuje Organizacja Narodów Zjednoczonych. Z tej okazji w wielu szkołach i miastach  w Polsce, jak również na świecie organizowane są różne wydarzenia mające na celu promowanie praw osób z zespołem Downa, włączanie ich do pełnego uczestnictwa w życie społeczne oraz zwiększanie świadomości społecznej na temat tej wady genetycznej.

Po raz kolejny nasza szkoła włączyła się w obchody Światowego Dnia Zespołu Downa, którego inna nazwa to Dzień Kolorowej Skarpetki. Jako wyraz integracji, akceptacji, tolerancji, wrażliwości i szacunku do osób z Zespołem Downa uczniowie klas I-VIII założyli  kolorowe skarpetki – „nie do pary”, a wychowawcy na zajęciach z wychowawcą poruszali tematykę związaną z tym zagadnieniem.

Wykonano również na holu szkoły gazetkę z informacjami na temat Zespołu Downa. Uczniowie mieli możliwość pokolorowania skarpetki   i przywieszenia jej na tablicę.

Zorganizowano także, pod patronatem Rady Rodziców działającej przy naszej szkole, konkurs „Kolorowa skarpetkowa pacynka”, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Oto zwycięzcy:

I miejsce: Dąbrowska Amelia -1a i Stępska Nikola-7c

II miejsce: Kamińska Amelia-2a i Marciniak Zuzanna-8b

III miejsce: Szac Antoni-1b i Rogiński Szymon-5a

Nagrody w konkursie ufundowane zostały przez Radę Rodziców.  Wszyscy uczestnicy otrzymają dodatkowe punkty z zachowania za udział w konkursie.

Koordynatorami obchodów Światowego Dnia Zespołu Downa w naszej szkole byli: Małgorzata Olesińska, Agnieszka Stasiak, Marlena Bajda i Agnieszka Barylska.

 

Opracowała: Małgorzata Olesińska

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.