Kwiecień – Fotografia – Duma

Kwiecień – Fotografia – Duma

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Kutnie podczas kolejnego zadania projektowego w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Sztuka emocji” w miesiącu kwietniu zdefiniowali dumę za pomocą fotografii. Duma daje poczucie własnej wartości, godność, siłę i energię do działania oraz osiągania kolejnych celów w myśl słów: „Duma powinna być pancerzem, nie mieczem” Henry de Montherlant. Podczas wernisażu pełnego dumy uczniom z oddziałów 2b, 3c i 7u zostały zaprezentowane fotografie, na których mogli zobaczyć m. in.: dumnego ucznia, dumnego nauczyciela, dumną babcię, dumną drużynę ze zwycięstwa, dumnych uczniów ze swojego patrona szkoły, dumnego starszego brata, oraz mogli zastanowić się co oznacza określenie – dumny jak paw. Następnie uczniowie z oddziałów 2b i 3c pokolorowali puchary i medale. W oddziale 7u odbyła się dyskusja i refleksja nt. dwóch twarzy dumy – pozytywnej i negatywnej. W trzech oddziałach odbył się konkurs na stworzenie emotikony obrazującej emocję – dumę.

 Podczas zajęć uczniowie opowiedzieli z czego są dumni:

Oddział 2b:

Blanka – zdobyłam I miejsce w konkursie recytatorskim Zwierzątkowo oraz zdałam egzamin gry na pianinie,

Hania – jestem dumna, że dziś już galopuję podczas jazdy konnej,

Kinga – uzyskałam II miejsce w tańcu cheerleading,

Zuzia – zdobyłam główną nagrodę w konkursie plastycznym – Zaprojektuj maskę karnawałową,

Paulina – dumna jestem z meczu w koszykówkę, gdzie moja drużyna zdobyła złoty medal,

Wojtek – pobiłem swój rekord w łowieniu ryb – mam nowy rekord 200 ryb złowionych w jednym dniu.

Oddział 3c:

Zosia – dostałam się do kolejnego etapu konkursu ortograficznego,

Jakub – zająłem II miejsce w szkolnym konkursie Pięknego czytania,

Bartosz – zająłem III miejsce w szkolnym konkursie Pięknego czytania,

Pola – zajęłam I miejsce w konkursie plastycznym (plakat o zdrowym żywieniu)

Oddział 7u:

Yosyp – brałem udział w zawodach sportowych pod hasłem: „BIEG KOŚCIUSZKOWSKI”,

Danylo – gram w siatkówkę,

Arina – gram w tenis stołowy,

Anna  – przygotowanie róży w holu głównym „RÓŻA DLA KOŚCIUSZKI”.

Celem głównym ww. projektu jest przybliżenie i oswojenie uczniów ze światem uczuć i emocji za pomocą sztuki w różnych formach. Dzięki udziałowi w kolejnym zadaniu projektowym uczniowie:

– rozwinęli kompetencje emocjonalne,
– kształtowali umiejętności wyrażania emocji (np. prezentowali z czego są dumni),
– doskonalili umiejętności wypowiadania się na temat wybranych fotografii przedstawiających emocję – dumę,
– rozwinęli umiejętności współpracy w grupie.

Opracowała:

Marzena Cichacz

z wychowawcami oddziałów

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *