[su_box title=”Akcja pomocy dla zwierząt” style=”glass” box_color=”#1320ba”] 

W dniach od 9 do 19 stycznia odbywała się w naszej szkole akcja pomocy dla zwierząt będących pod opieką Czterech Łap w Żychlinie, zorganizowana przez Panie z Samorządu Uczniowskiego. Zbierano m.in. karmę, ale również inne podarunki, które pomogłyby bezdomnym psom i kotom przetrwać zimę. Okazało się, że los porzuconych zwierząt nie jest uczniom naszej szkoły obojętny.   Zebraliśmy bowiem 161 kg suchej karmy, mnóstwo puszek mokrej karmy, miski, koce, obroże i zabawki.  

Nagrodą dla uczniów klas I-III, którzy aktywnie włączyli się w akcję było spotkanie  z Paniami zajmujących się przeciwdziałaniem bezdomności wśród zwierząt.  23 stycznia na sali widowiskowej gościliśmy panią Matyldę Jakubowską –Czaję oraz panią Dorotę Klimarczyk, które prowadzą działalność charytatywną w ramach akcji „Cztery Łapy”. Panie opowiadały o swojej pracy, o losie zwierząt, które zostały skrzywdzone lub porzucone przez bezmyślnych właścicieli. Przestrzegały przed odpowiedzialnym podejmowaniem decyzji o posiadaniu w swoim domu psa lub kota.  Przekazały również cenne wskazówki dotyczące właściwego obchodzenia się ze zwierzętami oraz odpowiedniego odczytywania ich zachowania. Panie zabrały ze sobą czworonożnych pomocników: kota – terapeutę imieniem Gerber oraz suczkę, która znalazła dom i już niebawem trafi do nowych właścicieli. Zwierzęta były niesamowitą atrakcją dla dzieci, które chętnie je głaskały. Samo spotkanie było bardzo pouczające, a uczniowie dzielili się z Paniami swoimi doświadczeniami i zadawali mnóstwo pytań.

Wszystkim dzieciom jeszcze raz  serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i okazaną pomoc. Dzięki Wam zwierzątka przetrwają zimę, będą najedzone i szczęśliwe.

Specjalne podziękowania kierujemy do przedstawicieli Rady Rodziców, którzy również aktywnie włączyli się w akcję pomocy zwierzętom.

Opracowała

Marta Albińska

[/su_box]

[su_box title=”Wycieczka do Warszawy ” style=”glass” box_color=”#1320ba”] 

https://www.sp1kutno.pl/wp-content/uploads/2018/01/W-wa-5.pptx

[/su_box]

[su_box title=”Wyniki konkursu ,,Bezpieczeństwo w sieci”” style=”glass” box_color=”#1320ba”] 

I miejsce i szczególne wyróżnienie – Marcel Bajda kl. 4 c

II miejsce – Maja Syska kl. 6 E

II miejsce – Jakub Rzońca kl. 6 E

III miejsce – Natalia Krysińska kl. 6 B

III miejsce – Natalia Papuga kl. 5 B

Organizator konkursu: Mariola Lewandowska

[/su_box]

[su_box title=”SPOTKANIE ZE STRAŻAKIEM” style=”glass” box_color=”#1320ba”] 

W dniu 12.01.2018r. klasy 7 F  i 4 D uczestniczyły w spotkaniu z przedstawicielem Państwowej Straży Pożarnej w Kutnie Radosławem Topólniakiem. W czasie spotkania omówiono podstawowe zasady bezpieczeństwa przeciwpożarowego, zwrócono uwagę na prawidłową wentylacjęw pomieszczeniach i instalację urządzeń ostrzegawczych takich jak czujniki dymu lub czadu. Została również wyświetlona prezentacja dotycząca omawianych zagadnień. Dzieci aktywnie uczestniczyły w spotkaniu odpowiadając na zadane im pytania. Uczniowie otrzymali również ulotki informacyjne z numerami alarmowymi i instrukcją postępowania w razie  nieszczelności instalacji gazowej.

Opracowanie i zdjęcia :  Mariola Lewandowska  Anna Wieczorkowska

[/su_box]

[su_box title=”Przerwa nie musi być nudna.” style=”glass” box_color=”#1320ba”] 

Aby zapobiegać nudzie na przerwach i wprowadzić trochę ruchu między lekcjami,  w pawilonie edukacji wczesnoszkolnej pojawiły się kąciki zabaw edukacyjnych. Niewykluczone, że będzie ich więcej tym bardziej, że pomysł dzieciom bardzo się spodobał. Możliwość gier i zabaw w czasie przerw  daje dzieciom odprężenie i relaks po intensywnym wysiłku umysłowym. W pozytywny sposób rozładowuje złe emocje i stres, uczy dyscypliny  i odpowiedzialności. „Twórcza przerwa” zakłada wyeliminowanie niebezpiecznych zachowań, pomoc w rozładowaniu napięcia, stworzenie warunków do twórczych działań, czynnego odpoczynku, nauki poprzez zabawę i zintegrowanie uczniów z różnych zespołów klasowych. To sposób na aktywność, kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów i wyciszenie, dostosowany do potrzeb i zainteresowań uczniów. Najważniejsze jest to, żeby uczniowie twórczo, bezpiecznie i zdrowo spędzali  przerwy. Zorganizowane kąciki zabaw pozwalają dzieciom na efektywny odpoczynek w pozytywnej koleżeńskiej atmosferze. Pozwalają na prowadzenie zajęć dydaktycznych. Przerwy stały się bezpieczniejsze, wyeliminowane zostały  niebezpieczne zachowania,  np. zjawisko biegania po korytarzach i popychania się dla zabawy. Uczniowie zrozumieli, że  przerwę między zajęciami można spędzić w zdrowy i twórczy sposób.

Dziękujemy p. Magdalenie Wójkowskiej i p. Konradowi Grela za poświęcony czas i pomoc w realizacji tego pomysłu, a  p. dyrektorowi J. Koszańskiemu za sfinansowanie projektów gier.

Opracowały

E.Rozmarynowicz. J.Traczyk

[/su_box]